onsdag 23. april 2014

Ekorn bonanza

Ekornet er et dyr som mange mennesker kjenner til, selv for de fleste som ikke er spesielt naturinteressert eller ikke har store artskunnskaper. Hyppige besøk på fuglebrett og foringsplasser bidrar også til at mange stifter bekjentskap med denne gnageren, og ekornet er godt likt av mange. 
Men til tross for sitt tiltalende ytre med store øyne, duskeører og bustehale så er ekornet egentlig en stor egoist når den er innom foringsplassen og forsyner seg grådig av maten som er tiltenkt småfuglene.
Samtidig er ekornet et yndet fotoobjekt, og her presenterer jeg to bildeserier av ekorn, den første fra Monsberga i Stjørdal .




"Hvis jeg gjemmer meg bak denne greina, så ser han meg ikke".




Bildeserien som følger her er fra hytta mi på Jøssåsen, Mostadmarka. 
Alle bildene er tatt fra hyttevinduet.

"Heisan, nå ser det ut som matfar er kommet. Da tar jeg meg en tur bortom hytta og venter på maten."

"Hei du, hva glor du på?"

"Er det noe mat igjen her da?"

"Unnskyld...men det er tomt for frø i fuglemateren. Kan du fylle opp?"

"Nå da? Når kommer maten?"

"Der ja, nå er det bare å hive innpå!"

Ingen mår eller hønsehauk i nærheten?








1 kommentar:

  1. Artig å se dine nye bilder. Fine forhold under "opptak".

    SvarSlett

Frostmorgen ved Billedholman

Frostmorgen ved Billedholman
Bildet ble tatt 2. januar 2010, i minus 23 og stive fingra!