fredag 18. februar 2011

Blåtimen på Risvola

En ettermiddag i februar 2007 gikk jeg en skitur innover mot Risvola i Forradalen. Målet var Jutulsteinen, en rund steinblokk som ligger oppå en knaus nord for veien inn til Risvola, ca 2,5 km før P-plassen.


Målet for skituren var Jutulsteinen, men når jeg først var kommet så langt, fant jeg ut at jeg kunne ta meg en tur oppå Risvola også. Snøen var helt uberørt av skispor, kun spor av hare og elg. Opp mot toppen var fjellgranskogen dekket av fokksnø. Sola var i ferd med å forsvinne, og blåtimen begynte å gjøre seg gjeldende. Det kom til å bli mørkt på tilbaketuren, men jeg lyset var så eventyraktig at jeg ble værende på toppen, og ville prøve å forevige opplevelsen gjennom kameraet. I mangel av stativ, måtte jeg bruke skistavene som kamerastøtte, og skru opp ISO-verdien til 1600, for å få rask nok lukkertid. Resultatet vises under her. Hjemturen gikk i nesten totalt mørke med ei svak hodelykt som eneste lyskilde, bommet på mitt eget skispor og gikk en omvei, men klarte tilslutt å finne tilbake til bilen.

1 kommentar:

  1. Så fine farger du finner i naturen! Koser meg med å se på bildene dine, du er flink!

    SvarSlett

Frostmorgen ved Billedholman

Frostmorgen ved Billedholman
Bildet ble tatt 2. januar 2010, i minus 23 og stive fingra!