mandag 8. oktober 2012

Flom i Holmsbekken igjen

Høstens første flomregn kom i helga. Meteorlogene varslet fem-årsflom i Trøndelag men jeg vil heller kalle denne flommen for 2,5 årsflom. Holmsbekken, som kommer ned fra Strætasfjellet og renner forbi nedenfor småbruket der jeg bor, steg med en meter i løpet av natta. Jeg tok med meg fotoutstyret, og gikk en tur langs vegen opp fra Holmsvingen, og opp til første brua og den gamle demningen. Brukte en times tid her og fikk flere motiver som jeg er fornøyd med. Kamera: Pentax K-5, objektiv: 18-55 mm og Sigma 50-500 mm.



Så ikke noe troll under brua, det har vel druknet.


100 mm. 1/6 sek. f/16. ISO 100.


190 mm. 1/1600 sek. f/10. ISO 1600. 

 Abstraksjon i bekken. Panorering. Har lekt meg litt med bildebehandlinga for å få fram farger og kontraster.
 

Sprutende vann fra bekken. 500 mm. 1/4000 sek. f/6,7. ISO 1600 

Det gamle elveløpet har våknet til liv igjen. Oksene på den andre sida vet ikke helt hva de skal gjøre.

Kamuflasjeteltet jeg satte opp for å fotografere bever i Øfstihølan, kan nå bare brukes til undervannsfoto!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Frostmorgen ved Billedholman

Frostmorgen ved Billedholman
Bildet ble tatt 2. januar 2010, i minus 23 og stive fingra!